ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ A.E.

Στις 4 Απριλίου 2023 η A’  τάξη του 3ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου επισκεφτήκαμε τα  ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε., που το 1970 ξεκίνησε να ειδικεύεται στην παραγωγή πλαστικών φύλλων για αγροτικές εφαρμογές,  αλλά σήμερα λόγω της   καινοτομίας  της αποτελεί  έναν από τους μεγαλύτερους και πιο καταξιωμένους παραγωγούς πλαστικών σε παγκόσμιο  επίπεδο. Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της … Περισσότερα

Δράσεις για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη

 

ΓΙΑΤΙ ;

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !!!

 

 

 

 

Γιατί;

Φτάνει πια ο κόσμος χάνεται

Όμως ποιος νοιάζεται για όλα αυτά

Από μια στιγμή γέλια και χαρές

Μετά από δυο λεπτά χάθηκαν κι αυτές

Τι γίνεται στον κόσμο 57 νεκροί

Όμως ξέρετε… νοιάζονται μόνο οι μικροί

Θάνος Μ., Α’  τάξη

 

Πενήντα εφτά  ψυχές  πεθάνανε στις ράγες

και δεν επρόλαβαν να πουν αντίο στις μανάδες.

Χρήστος Τ., Α’  τάξη

 

Είπανε οι μάνες, «στείλε όταν έρθεις»,

πού να ήξεραν πως θα ήταν οι τελευταίες ακουστές λέξεις.

Γιώργος Α.,  Α ΄ τάξη

 

 

 

Γιατί κάποτε θα πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε το έγκλημα από το ατύχημα!

Γιατί κάποτε θα πρέπει να μας παρέχει η κυβέρνηση τη σωστή ασφάλεια και δικαιοσύνη που πρέπει!

Δε γίνεται η τεχνολογία να έχει εξελιχθεί τόσο πολύ και να μην μπορούμε να παρακολουθούμε τη διαδρομή των τρένων!

Δεν γίνεται να αφήνουν έναν σταθμάρχη με έξι μήνες εκπαίδευσης σε έναν τόσο μεγάλο σταθμό μόνο του!

Μαρικάτια Μ., Α’  τάξη

 

Για το δυστύχημα στα Τέμπη έχει ευθύνη γι ‘ αυτό το έγκλημα το κράτος, διότι δεν είχαν προσθέσει και δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας με τα οποία θα είχαμε αποφύγει αυτήν την τραγική σύγκρουση.

Ο κόσμος ζητάει απαντήσεις και ζητάει να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι γι΄ αυτό το έγκλημα που κόστισε τη ζωή τόσων νέων παιδιών .

Ακούγονται συγκλονιστικά συνθήματα αυτές τις μέρες: « Πάρε  με όταν φτάσεις», « Μαμά, δεν θα έρθω, πήρα λάθος τρένο» , «Κακιά (Χ)ώρα», «Ήταν έγκλημα».

Γιώργος Μ.,  Α’  τάξη

 

Αυτό το τροχαίο μου ραγίζει την καρδιά , όλοι αυτοί που ξύπνησαν χωρίς να ξέρουν τι θα τους συμβεί, αθώοι, έξυπνοι που είχαν όλη τη ζωή μπροστά τους , να κάνουν τέλεια πράγματα με τη ζωή τους, να αλλάξουν τον κόσμο , χάθηκαν στο τρένο.

Αν μπορούσα να κάνω κάτι να φέρω αυτούς τους ανθρώπους πίσω θα το έκανα , αλλά δεν μπορώ κι ελπίζω αυτοί που σώθηκαν να ζήσουν μια γεμάτη ζωή.

Να ζούμε κάθε στιγμή,

γιατί ποτέ δεν ξέρεις πότε θα πάρεις την τελευταία σου αναπνοή.

Eύα Τ. Α’ τάξη

 

 

Ντρέπομαι για τη χώρα μου και πιστεύω ότι φταίει η κυβέρνηση, οι πρόεδροι, όλοι αυτοί που είναι υπεύθυνοι για όλο αυτό.

Κωνσταντίνα Στ.,  Α’  τάξη

 

Οι γονείς περίμεναν τα παιδιά, μα τελικά δεν τα είδαν πουθενά…

Χρήστος Κ.΄, Α’  τάξη

 

 

Αυτή τη στιγμή νιώθω πολύ λυπημένος και θυμωμένος, διότι χάθηκαν τόσες ψυχές. Επίσης νομίζω ότι ο σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να είναι μόνος του, διότι ήταν πολύ άπειρος κι έριξαν τις ευθύνες πάνω του.

Παναγιώτης Π.,  Α’  τάξη

Συμμετοχή του σχολείου μας στην εκπαιδευτική εκδήλωση για τα 100 χρόνια Μικρασιατικού ελληνισμού

     Το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023  το σχολείο μας  είχε την τιμή να συμμετέχει με εκπροσώπους της μαθητικής κοινότητας  στην εκδήλωση που διοργάνωσε η  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μικρασιατών και Ποντίων Μεραμπέλλου για τα  100 χρόνια Μικρασιατικού Ελληνισμού. Τα άλλα σχολεία που συμμετείχαν ήταν το 2ο Γυμνάσιο και το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγ. Νικολάου. Η … Περισσότερα

Β ‘ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ τετραμήνου 2022

  • ΤΟ Β1 , Β2 και Β3 μπορεί να μελετήσει για την “Τρίπλα  των Ονείρων ” προαιρετικά την παρουσίαση

  • Το Β2, Β3 την παρουσίαση για την “ΕΣΧΑΤΗ ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ” 

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Είναι ένα αυτοβιογραφικό κείμενο, στο οποίο ένα πρόσωπο καταγράφει μέρα προς μέρα τις σκέψεις και τις απόψεις του για πρόσωπα και πράγματα της επικαιρότητας ή για προσωπικά ζητήματα. Όταν ο συντάκτης το προορίζει για τον εαυτό του, έχει ειλικρίνεια και αμεσότητα.

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ

Το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ , ονομάζεται το ημερολόγιο που κρατούσε η Άννα Φρανκ, Γερμανοεβραία, στο Άμστερνταμ, για όσο καιρό κρυβόταν με την οικογένειά της από τους Γερμανούς, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο καταφύγιο της οικογένειας,  που λειτουργεί σήμερα ως μουσείο με την ονομασία «Σπίτι της Άννας Φρανκ ». Η Άννα Φρανκ και η οικογένειά της συνελήφθησαν από τη Γκεστάπο. Επέζησε μόνον ο πατέρας της, Όττο Φρανκ, χάρη στον οποίο εκδόθηκε το ημερολόγιο. Το ημερολόγιο έχει μεταφραστεί σε 30 γλώσσες και ως σήμερα έχει πουλήσει χιλιάδες αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.

ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ

Τα παράπονα της Άννας στο ημερολόγιο της, για τη μεροληπτική, όπως νομίζει, στάση των γονιών της υπέρ της αδερφής της και οι γενικότερες σκέψεις της για τους γονείς και τον εαυτό της.

ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ

Η ψυχολογία των εφήβων και οι σχέσεις τους  με την οικογένειά τους.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

α) Ακόμη και σε συνθήκες κινδύνου, ο έφηβος έχει τις προτεραιότητές του. Τον απασχολούν κυρίως προσωπικά ζητήματα, όπως είναι η αγάπη και η αναγνώριση από το οικογενειακό του περιβάλλον. Τα ιδανικά και τα σχέδια ζωής της Άννας  δεν παραμερίζονται από το άγχος της σύλληψης και του θανάτου.

β) Η εξομολόγηση σε ένα ημερολόγιο δείχνει την ανάγκη του εφήβου για επικοινωνία.  Φανερώνει επίσης την ανάγκη του εφήβου να συνομιλήσει με τον εαυτό του σαν εκτόνωση για όσα τον απασχολούν.

γ) Άλλα χαρακτηριστικά της εφηβικής ηλικίας είναι: ο εγωισμός, η ζήλια, η μοναξιά, η αναζήτηση της προσωπικής ανεξαρτησίας και οι απότομες ψυχικές μεταπτώσεις.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΑΝΝΑΣ

Η Άννα αισθάνεται λύπη και αγανάκτηση, αίσθημα αδικίας, ψυχική αναστάτωση, θυμό και μνησικακία για τη μητέρα της και την αδερφή της, ζήλια για την προτίμηση του πατέρα προς την αδερφή της,  υπερβολική αγάπη για τον πατέρα.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΦΗΒΗΣ ΑΝΝΑΣ

Αστάθεια, μεταπτώσεις, αντιφάσεις, παράπονα, ζήλιες, πείσματα, αίσθημα μοναξιάς τα οποία είναι χαρακτηριστικά της εφηβικής ηλικίας.

ΤΟΝΟΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ

Ο τόνος είναι εξομολογητικός για τον εαυτό της, επικριτικός για τη μητέρα της, ειρωνικός για τη Μαργκότ.

ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΜΗ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ

  • Προς τη μητέρα της: έλλειψη κατανόησης και ανταπόκρισης σε μητρικό ρόλο.
  • Προς την αδερφή: ανταγωνισμός, ζήλια, αγανάκτηση.
  • Προς τον πατέρα: μεγάλη αγάπη αλλά  και  πολλά παράπονα.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΑΝΝΑΣ

Είναι φιλομαθής, έξυπνη, ώριμη, ειλικρινής αλλά και ζηλιάρα, εγωίστρια πεισματάρα και απόλυτη στα συναισθήματά της.

ΣΗΜΕΙΑ ΟΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ

Η ωριμότητά της φαίνεται στις απόψεις της για τον μητρικό ρόλο, στην αυτοκριτική και στην ανάγκη να αποτελεί η μητέρα ιδανικό πρότυπο.

ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ

Οι γονείς δεν πρέπει να κάνουν διακρίσεις στα παιδιά τους, αλλά αντίθετα πρέπει να είναι δίκαιοι,  και να τα αφήνουν να λύνουν μόνα τους τις διαφορές τους. Πρέπει να τους δείχνουν αγάπη, στοργή και κατανόηση και να τα στηρίζουν στα προβλήματά τους. Οι ίδιοι οι γονείς οφείλουν να αποτελούν θετικά πρότυπα για τα παιδιά τους.

ΓΛΩΣΣΑ

Η γλώσσα της μετάφρασης είναι απλή δημοτική, ζωντανή, αυθόρμητη, με αμεσότητα και συναίσθημα.

 

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ

Μεταφορές (ο κλόουν της οικογένειας),(πληρώνω τα σπασμένα), (έχω χάσει λίγο τα νερά μου)

ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΙΡΩΝΕΙΑ

Αν και η Άννα γράφει ότι κανείς άλλος δε θα διαβάσει το ημερολόγιό της, στην πράξη έγινε πασίγνωστο πολιτικό ντοκουμέντο για τη θηριωδία του  ναζισμού και τον  παραλογισμό του  πολέμου.